Fatalna gra przyczyną porażki. Zagłębie blisko dna tabeli | Zagłębie Lubin 0:2 Piast Gliwice

2023-02-12, 11:44:00
article big picture
Marcin Radziński

Wygrane derby ze Śląskiem Wrocław nieco zaburzyły obraz realnej dyspozycji Zagłębia Lubin. "Miedziowi" po fatalnej grze przegrali kolejne spotkanie, tym razem z Piastem Gliwice, który jest bezpośrednim rywalem lubinian w walce o ligowy byt. Po porażce sytuacja Zagłębia w tabeli jest bardzo ciężka.

Spotkanie było szczególne dla Waldemara Fornalika, który jeszcze do niedawna był trenerem Piasta. Niestety, jego drużyna nie dźwignęła ciężaru gatunkowego tego spotkania, a można również mieć wrażenie, że trener swoimi decyzjami drużynie nie pomógł – tak, jak było również w spotkaniu z Legią Warszawa. 

Już od samego początku meczu lubinianie byli minimum o dwie klasy gorsi od gliwickiego Piasta, który siadł na nas wysokim pressingiem i nie pozwolił na to, byśmy mieli piłkę przy nodze dłużej niż kilkanaście sekund. Goście zamknęli „Miedziowych” niemalże we własnym polu karnym, a jedyne na co było stać naszych zawodników, to rozpaczliwe wybijanie piłki – w dodatku najczęściej nieudolne, wprost pod nogi rywali. Przegrywaliśmy już od 13. minuty meczu, gdy Damian Kądzior skorzystał z niefrasobliwości w obronie piłkarzy Zagłębia i uderzył po ziemi w kierunku naszej bramki. Piłka minęła rękę Jasmina Buricia, który w kolejnym już meczu mógł więcej zrobić przy straconym golu. W 32. minucie spotkania powinno być już 2:0 dla gości, ale tym razem piłkę z linii bramkowej wybił Mateusz Bartolewski. Przy jego wybiciu piłkę rękami chciał odbić Jasmin Burić, co tylko świadczy o poziomie koncentracji poszczególnych graczy. Niestety nie udało się uchronić od strarty gola w 38. minucie meczu. Na lewej stronie zostali ograni nasi piłkarze, piłka trafiła przed pole bramkowe, a tam niepilnowany Kamil Wilczek podwyższył stan meczu na 2:0. Do przerwy zawodnicy schodzili właśnie przy tym rezultacie. Był to dość łagodny wymiar kary, bo rywale byli od naszego zespołu dużo lepsi.

W drugiej połowie lubinianie grali nieco lepiej, ale nadal poziomem byliśmy bliżej dołu tabeli Fortuna 1. Ligi, niż środka tabeli PKO BP Ekstraklasy. Przez całe drugie 45 minut piłkarze Waldemara Fornalika nie stworzyli ANI JEDNEJ klarownej sytuacji, która pozwoliłaby choć pomyśleć o zmianie rezultatu. Spotkanie zakończyło się naszą zasłużoną porażką 0:2, która oznacza, że znaleźliśmy się w strefie spadkowej.

Moglibyśmy wymienić wszystkich piłkarzy, którzy zagrali źle, ale w zasadzie mielibyśmy problem, żeby wybrać kogoś, kto zagrał chociażby przeciętnie. Niestety większość bardzo zawiodła i jeśli trener nie zdecyduje się na przeprowadzenie zmian i zluzowaniu tych, którzy notorycznie są najsłabszymi ogniwami, dość szybko obierzemy kurs na Fortuna 1. Ligę.

12 lutego 2023 r., godz. 12:30 (Stadion Zagłębia, Lubin)

20. kolejka PKO BP Ekstraklasy

Zagłębie Lubin 0:2 Piast Gliwice

bramki: Kądzior 13, Wilczek 38

Zagłębie Lubin

1. Jasmin Burić - 27. Bartłomiej Kłudka, 2. Bartosz Kopacz, 5. Aleks Ławniczak, 77. Mateusz Bartolewski (62, 13. Mateusz Grzybek) - 26. Kacper Chodyna, 6. Tomasz Makowski (81, 20. Marko Poletanović), 99. Łukasz Łakomy, 18. Filip Starzyński (70, 9. Tornike Gaprindaszwili), 7. Saša Živec (62, 21. Tomasz Pieńko) - 19. Rafał Adamski (46, 90. Dawid Kurminowski).

Piast Gliwice

26. František Plach - 77. Arkadiusz Pyrka, 2. Ariel Mosór, 4. Jakub Czerwiński, 98. Aléxandros Katránis - 92. Damian Kądzior (90, 23. Szczepan Mucha), 20. Grzegorz Tomasiewicz (87, 7. Jorge Félix), 16. Patryk Dziczek, 6. Michał Chrapek (60, 24. Tom Hateley), 19. Michael Ameyaw (87, 14. Jakub Holúbek) - 18. Kamil Wilczek.

żółte kartki: Kłudka, Łakomy, Ławniczak.
sędziował: Piotr Urban (Warszawa).
widzów: 4116.

Zagłębie Lubin - Piast Gliwice

Stadion Zagłębia 12-02-2023, 12:30
PKO Ekstraklasa, Kolejka - 20. kolejka

0:2
(0:2)
źródło: Własne

KONKURS TYPERA

mkszaglebie.pl
Sprawdź swoje umiejętności i typuj z MKSZaglebie.pl. Wygrywaj nagrody!

DODAJ KOMENTARZ (NIEZALOGOWANY)

Możliwość dodawania komentarzy została wyłączona!
 

KOMENTARZE (84)



15.02.2023 20:48
AGA Lech gra w czwartek mecz pucharowy, potem ma rewanż. To jest dla nas dobra okazja żeby właśnie w tym momencie z nimi powalczyć o punkty.

processing comment
15.02.2023 20:48
guest profile picture
Aga, dokladnie tak jak piszesz Mecze z dolem tabeli to mecze o życie,a z Piastem grali jakby to byl mecz za karę. Jak bedzie szansa urwac punkty Lechowi bo bedzie po ciezkiej przeprawie w Norwegii to jak najbardziej trzeba takie sytuacje wykorzystywac. Ale najwazniejsze sa punkty na + z sasiadami z tabeli bo oni wtedy sa pobawieni punktowania...

processing comment
15.02.2023 15:09
guest profile picture
Nie ma co się spinać na Lecha, 1 czy 5 bramek w plecy co za różnica. Trzeba wygrywać z dołami, dlatego ten mecz z Piastem jeszcze boli. Ta przegrana jest gorsza mentalnie niż przegrana z Lechem 6:0. Trenerze, wymyśl coś?

processing comment
15.02.2023 15:09
guest profile picture
Nie ma co się spinać na Lecha, 1 czy 5 bramek w plecy co za różnica. Trzeba wygrywać z dołami, dlatego ten mecz z Piastem jeszcze boli. Ta przegrana jest gorsza mentalnie niż przegrana z Lechem 6:0. Trenerze, wymyśl coś?

processing comment
14.02.2023 21:28
@ag2r tez mi się wydaje,  że Miedź może skończyć ten sezon wyżej w tabeli niż my, boję się też o wynik z Miedzią.  Z drugiej strony pozostaje cień nadziei, że Waldek coś z tego co ma przeorganizuje i gwiazdeczki trochę się zmotywują. 

processing comment
14.02.2023 21:27
guest profile picture
Starzyński to powinien wylecieć na kopach przynajmniej ze 2 lata temu. Specjalista od rzutów wolnych bez bramki z rzutu wolnego w tym sezonie (wcześniej niewiele lepiej). Takie rzeczy tylko w ekstraklasie a u nas to już norma, że się trzyma dziadów. Broni bramkarz z jedną nogą, kapitan bezjajeczny i dodatkowo słaby piłkarsko. Dalej Gruzini przy których się zastanawiam, czy oni przed przyjściem do nas byli piłkarzami??? W środku pola dziura wielka jak lotnisko z pozorantem Makowskim. I jeszcze atak z chłopakiem z akademii, któremu powinni jakiś czas temu powiedzieć, że nie umie grać w piłkę. Kurminowski wypożyczony z kontuzją i dwóch ziomalów ze Słowenii, którzy może coś zagrają jak się nie obrażą. Nad wszystkim czuwa dyrektor sportowy, który pozjadał wszystkie rozumu, bo przyszedł do nas z przekonaniem, że wszędzie był u wszystko wie.

processing comment
14.02.2023 20:11
Widac teraz dobitnie na czym polega roznica pomiedzy pilka zachodnia a naszym polskim kurwidołkiem.

Na zachodzie dostajesz czas na poczatku a jak nie spelniasz oczekiwan to kop w dupe.

Teraz popatrzcie na lubinski kurwidołek przez pryzmat Starzynskiego. 

*

Pisalem wczesniej ze Burlikowski wzial sie za rozwiazywanie kontraktow zawodnikow 3ciego i 4tego znaczenia. Czemu braklo mu odwagi by pozegnac Starzynskiego?

*

Obawiam sie ze zlecimy z ligi. Miedz sukcesywnie wymienia najslabsze ogniwa. A my stoimy w miejscu i modlimy sie o cud.

processing comment
14.02.2023 18:55
guest profile picture
Hallo zarządzie,prezesie- czy leci z nami pilot ?? Przegraliśmy bardzo ważny mecz-o 6 punktów. Za chwilę będzie mecz z Miedzia o te samą pulę. I powiem wam że w odróżnieniu od nas w Miednicy robią przemyślane zakupy- kupują ludzi ogranych pod grą. Sciągneli Drygasa,Masourasa,Niewulisa, i teraz obrońce z Bułgarii który wskoczy do 1 składu. Oni tam wiedzą że potrzebni są kopacza na już,gotowi do gry,bo nie ma czasu na eksperymenta. A co u nas? kupuje się albo kogoś do odbudowy,albo po kontuzji albo z kontuzją( Swierczok, Kurminowski, Jach, Bohar, Grzybek) Można takie manewry robic kiedy ma się pewną sytucję w tabeli a nie w takiej sytuacji jak obecna! Czesto pisałem jak sie skończy nasza rywalizacja jak bedziemy stawiać na wypalonych graczy. Starzyński 32 lata- to że motorycznie niedomaga wiadomo nie od dziś-ale za to asysty miał palce lizać ale dziś jest to gracz co najwyżej 2 ligowy. Wiecznie nadąsany Zivec którego z ulgą pozbyto się z Piasta i jego kolega Bohar to również mega rozczarowanie. Jach, Kopacz również wpisuje się w tę grupę która kiedyś w Lubinie była i się wypaliła- ten drugi nigdy też asem nie był i braki piłkaskie nadrabiał cechami motorycznymi. Ale na dziś i to nie wystarczy bo obok jest młody Ławniczak o podobnych cechach, i który powinien miec koło siebie mobilnego obrońcę jak kiedyś byli Dąbrowski z Guldanem(notabene powrót Dąbrowskiego to równiez była kompletna klapa). W sumie wolę Ławniczaka bo jeszcze jest szansa że zrobi postęp a Kopacz to juz przeszłość. Mówi sie że dobrą drużyne buduje się od tyłów a jak jest zo obroną u nas każdy widzi..... Co do Makowskiego -wóz z węglem-bardzo słaba dynamika- kiepski przegląd pola i co za tym idzie wprowadzenie piłki do gry. typowy przecinak który po wyłuskaniu piłki nie wie co z nią zrobić,szczytem marzeń to celne podanie do najbliższego piłkarza-pupil Stokowca,bez żalu pozbyto sie go z Lechii. Nie mam pretensji do młodego Kłódki, Pieńki,Bartolewskiego czy Adamskiego. Łakomy też przy tej ogólnej mizerii nie wejdzie na wyżyny swoich możliwości.. Tę stajnie Augiasza trzeba zdecydowanie wyczyścić ,pozbyc sie Gruzu i balastu z kontraktami na ponad 100 tyś, ale nie wiem czy Fornalik jest typem człowieka który w radykalny sposób jest w stanie powziąc takie decyzje. Teraz będzie ciężko wprowadzić tak radykalny awaryjny plan. U nas nie ma fundamentów,jest ciągle prowizorka i przypadek. Ktoś kto czyta czasem moje posty pewnie zauważył ze ciagle powtarzam jaka jest recepta na budowę drużyny w e-klapie, co smieszniejsze to prosta metoda: obronę z piłkarzy krajowych gdzie można za dużo niższe pieniądze znaleźć w 2 lidze dobrego obrońcę niż dobrego pomocnika czy napastnika za których żada się horrendalnych pieniedzy..Natomiast w ofensywie grających ,wyróżniających się 3 ligowców z Hiszpanii,byle byliby zdrowi! dla których uzupełnieniem byli by chłopcy z akademii,którzy mogli by się wiecej nauczyć od Hiszpana z 3 ligi niż od bumelantów pokroju Zivca,Jacha czy Starzyńskiego...Co do wynagrodzeń - oczywiście że większośc pensji powinna być motywacyjna- np.30% z obecnego poziomu to pensja stała a dodatki od wyniku w tabeli ,gdzie 100% obecnego zarobku było by za np.4 miejsce- za 3-120% za drugi 150% a za 1-200% ...wtedy widać było by komu zależy na wyniku a komu na kasie...rozwiązania są proste acz radykalne, i wcale nie niemożliwe do zrealizowania. Wtedy przychodzili by ludzie którzy sa głodni sukcesu i chcieli by osiągnąć coś więcej niż ciepłą posadkę i dobrą pensje 10 kazdego miesiąca niezależnie od tego czy jest dobrze czy źle w firmie jaką jest Zagłębie. !

processing comment
14.02.2023 18:10
Burlikowski powinien zostać odpalony razem ze Stokim, bo to on odpowiada za ten bajzel - kreatywnego środkowego pomocnika nie mamy od 2 lat - nie licząc prób Łakomego i od wielkiego dzwonu 1 na 10 dobrego meczu Starzyńskiego

Trener liczył że Starzyński się ogarnie i dlatego nie szukał na OP, mnie zastanawia jeszcze jedna rzecz - jest niezweryfikowany Hinokio na tę pozycje i nie dostaje szansy, idzie do innego klubu i od razu pozytywny występ, coś i się wydaje że będziemy mieli kolejnego gracza, który gdzie indziej odpali a my zostaniemy z Makowskim i bez alternatywy

Przy braku kreatywnego Of Pom jedyne co mi przychodzi do głowy żeby pobudzić atak to zmiana systemu gry - może mobilna 3-ka z przodu, 1 Def Pom i Środ. Pom (Łakomy)  i mobilne wahadła (nasi boczni obrońcy są lepsi z przodu) i trójka z tyłu - bo na razie to nie wygląda wcale

Takie tam lużne myślenie

processing comment
14.02.2023 14:51
Widzę, że więcej osób zauważa to co ja pisałem wcześniej, czyli działania Burlikowskiego. Nie chcę się powtarzać ani pisać to co zostało przez Was napisane, ale mam tylko jeden wniosek. Większość z nas widziała, że od ponad roku nasza pomóc nie dostarcza piłek do napastników oraz pozostawia dużo wolnego pola w środkowym sektorze boiska, więc dlaczego nie szuka się wzmocnień na tych pozycjach tylko wskazuje priorytet bramkarz i napastnik. Dodam tylko, że większość z nas nie zajmuje się zawodowo piłką nożną i widzi te braki, a osoby za to odpowiedzialne w klubie nie widzą... 

processing comment
14.02.2023 13:22
Właśnie chodzi tu o umiejętności a raczej o ich brak. Niestety Burlikowski schował sie lub jak to się mówi schował głowe w piasek. Jakie szumne zapowiedzi były co to i jakie solidne wzmocnienia będą. I co wyszło każdy niestety widzi. Zjeżdzamy w dół po równi pochyłej.Niestety za to co teraz się dzieje w klubie i miejsce w tabeli odpowiada Burlikowski i nich nikt mi nie mówi że tak nie jest. Niektórzy bronią prezesa jak niepodległości choć klub i miejsce w eklapie jest wizerunkiem nędzy i rozpaczy. I jak tu wielu pisze światełka w tunelu brak. Jeśli nie ma jakości w zespole to czego mamy się spodziewać. Mecz z Piastem pokazał to czego każdy sie spodziewał tylko nie władze klubu. Nie ma pożadnych wzmocnień to lecim do 1 ligi i gry z Miedzianką. 

processing comment
14.02.2023 01:21
Dokładnie jest tak jak napisał mykysy. Nasz pożal się Boże zarząd do współki ze Stokowcem naściągali odpady z innych drużyn i myśleli, że stworzą drużynę. Mamy w składzie wypalonych przeciętniaków i jak ktoś wcześniej napomniał, nie widać tu nawet szkieletu. Jedyne co by uratowało ten klub to ludzie, którzy chodź trochę maja pojęcie o piłce, którzy ją kochają i chcieli by stworzyć prawdziwy piłkarski klub. Nie wiem tylko, czy w Zagłębiu to możliwe..

processing comment
13.02.2023 20:00
guest profile picture
pawel-ch1 (Gość)
panowie piłkarzyki włączcie sobie ligę mistrzów , ligę europ, i zobaczcie jak gra w nowoczesny futbol wystarczy odciąć wam skrzydła i nie istniejecie a gdzie jest gra środkiem i przeczytajcie sobie co to jest atak pozycyjny rozgrywanie piłki i zacznijcie się uczyć

processing comment
13.02.2023 19:18
guest profile picture
Trener robi dobrą minę do złej gry a jak mówi że jeszcze wiele meczy przed nami, brzuch zaczyna pobolewać. Lepiej więc niech nic nie mówi, ,,pomidor" wystarczy. Przegraliśmy NAJWAŻNIEJSZY z trzech meczy w tej rundzie i remis z Lechem, Rakowem nie wyrówna tego, ba nawet wygrana. Czy trener tego nie rozumie, czy tylko udaje.

processing comment
13.02.2023 17:14
guest profile picture
mykysy (Gość)
Panowie tutaj nie chodzi o kontrakty motywacyjne i o to że im się nie chce ale o to że my mamy poprostu słabych wypalonych zawodników. Do tego poziomu jaki mamy ręke przyłożyli szczególnie Stokowiec i Burlikowski ściągając kupe nie chcianych w innych klubach nie bez powodów zawodników tak jak Kopacz Makowski Gruzini Wozniak Bohar itd . Od dawna ściągamy samych aktualnych ogórków którzy się nie łapali w do składów w przeciętnych klubach a u nas mają grać niby na jakim poziomie. Wydajemy olbrzymie pieniądze na ich kontrakty a jest może kilku co na to zasługują i ogólnie na grę w naszej drużynie. Kiedy my sprowadziliśmy jakiegoś wyróżniającego się zawodnika grającego w pierwszym składzie z innego zespołu który dałby nam jakość. Myślałem że Fornalik z miejsca wykluczy tych co nie zasługują na grę w ekstraklasie ale tego brakuje. W zimie nie zrobiliśmy ani jednego wzmocnienia pierwszej jedenastki po tak fatalnym sezonie pytam się jak tak można rządzić w Zagłębiu panie Burlikowski. Od iluś lat nie mamy napastnika i przez przypadek kontraktują na pół roku Świerczoka który kiedy będzie gotowy do gry z miesiąc dwa trzy jak już będziemy w drugiej lidze. Tego dzisiaj nie ma kto ciągnąć na boisku i to jest najgorsze.

processing comment
13.02.2023 15:27
zaczne od bramki czy buric jest lepszy od bieszczada nie sądze jego gra nogami to skandal ,nasz kapitan gra tak wolno jak obrońcy w latach 80 ,czy makowski daje coś drużynie chyba nic ,figo każdy sie łudzi że moze odpali nie odpali ,teraz kto nie gra szybkiej piłki i presingiem nic nie zdziała i wygląda jak zagłebie ,a lidera nie ma, słabo to widze gramy najgorszą piłkę w lidzę.

processing comment
13.02.2023 14:42
@ImprezowyKotek Były już nas w klubie za jednego prezesa takie zasady. Kontrakty był motywacyjne i dawało dobre rezultaty, a Ci którzy nie chcieli takich podpisać - bez żalu odeszli np. Kwiek i dla przypomnienia https://sportowefakty.wp.pl/pilka-nozna/486759/kontrakty-motywacyjne-w-zaglebiu-lubin-czas-zawodnikow-najedzonych-sie-skonczyl 

processing comment
13.02.2023 14:10
guest profile picture
Nie chce mi się już ogładać tych miernot, chodzenie na mecze to strata czasu i nerwów. Czy to będzie Kopacz, Makowski czy Starzyński - nieważne, im się po prostu nie chce. Nke wypruwają sobie żył, nie jeżdżą na dupie, nie plują krwią, a zarabiają jak prezesi. On ma w głowie kwotę wynagrodzenia, a nie 3 pkty dla Zagłębia. Mentalnie jesteśmy w kiblu i to śmierdzącym. Nieroby i partacze, dosyć, wolę spędzić czas z rodziną.

processing comment
13.02.2023 13:32
@[UserID=242]blank[/user] Tu zawaliła cała obrona. Zaczęło się od tego, że Kłudka poszedł na obieg, poszedł do linii końcowej, a nie dostał piłki. Wracając już nie nadążył i Kopacz cofał się musiał „kontrolować” Kądziora, ale na skrzydle miał Ameyawa. Gdyby zrobił doskok do strzelca, to pewnie ten podałby do wchodzącego sam na sam skrzydłowego. Kopacz na początku źle ustawiony, zresztą jak Ławniczak, stąd mogła pójść ta akcja. No i co robił Makowski jako defensywny pomocnik? 

—————————-

@[UserID=122]Dziad1946[/user] Nikt takiego kontraktu nie podpisze, bo jak nie tu to w innym klubie dostanie umowę na swoich warunkach. To po prostu nierealne. Wina po stronie klubu jest taka, że podpisują często szrot i nawet jak dałbyś takiemu piłkarzowi złote góry to i tak lepiej grać nie będzie bo porostu nie potrafi. 

processing comment
13.02.2023 07:08
Moim zdaniem Piłkarze mają złe kontrakty podpisane. Gdyby mieli kontrakty motywacyjne - to grali by w piłkę a tak... kopią sobie piłkę z kolegami a kasa na koncie się zgadza. Burlikowski coś wspominał o jakimś piekiełku a niestety ale w duże mierze jest on odpowiedzialny za obecną sytuację kadrową. Tyle w temacie. Nie jest winą trenera że piłkarze lecą w kulki.

processing comment
12.02.2023 23:15
Niech nikt mi nie pisze, że przy pierwszej straconej bramce trzeba mieć nie wiadomo jakie umiejętności, żeby doskoczyć do rywala z piłką, a nie cofać się przyglądając się tylko co zrobi. Kopacz robi to nagminnie, już nie pierwszy raz tracimy przez takie jego zachowanie bramkę. Myślałem, że Fornalik jest bardziej ogarnięty i odrazu wypieprzy najsłabsze ogniwa.. Nic bardziej mylnego. Nie oszukujemy się. Przy takiej drewnianej grze, wlecimy do 1 ligi z hukiem..

processing comment
12.02.2023 20:58
guest profile picture
Niema co gadać jedne wielkie dno!!!!!

processing comment
12.02.2023 19:44
guest profile picture
Starzyński, Makowski, Adamski out. Od tego trzeba zacząć, bo to co oni grają to jakaś masakra jest. Strach pomyśleć, co inni pokazują na treningu, że w meczu wychodzą ci pilkarzopodobni (właściwie niepodobni) amatorzy!!! Bramkarz też niczego od siebie nie dorzuca właściwie

processing comment
12.02.2023 19:37
guest profile picture
Granie Makowskim to sabotaż. Granie Poletanoviciem to jeszcze wiekszy sabotaż. Po prsotu środek nie istnieje. Łakomy jest łakomy i gra pod siebie, niekoniecznie pod drużynę. Starzyński jest już zkapcaniały, może i kiedyś przy szczelniejszej obronie robił różnicę, bo dorzucał asysty i gole, ale było zero z tyłu (taktyka Rudzielca), ale teraz jak innym nie żre, to jego nie ma. Jesteśmy ciency jak sik pająka. Burlikowski powinien podzielić los Stokowca, o Kielania nawet nie ma co pisać, bo to żałosna kukiełka bez głosu.

processing comment
12.02.2023 19:08
Generanie w klubie brak jaj by dac kopa w dupe Starzynskiemu.

To by podzialalo otrzezwiajaco na reszte.

processing comment
12.02.2023 18:57
@[UserID=96]Mk82[/user] Pełna zgoda. Brak profesjonalizmu w budowaniu drużyny przez ostatnie lata sprawił, że jesteśmy tu gdzie jesteśmy.

----------------------------------------------------

@[UserID=122]Olo77[/user] "Mobilnie, mentalnie, technicznie ta drużyna jest po prostu słaba,sorki ale braku techniki użytkowej nie da się nadrobić w wieku 30 lat ,przez co zawodnicy grają asekuracyjnie, prosto,bez pomysłu, na alibi." 100% trafna diagnoza.

-----------------------------------------------------

Nie ma tu prostej recepty na poprawę sytuacji. Jak widać jeden czy drugi transfer nie zmieni oblicza całego zespołu. W zasadzie co do transferów to zostało teraz kilka zrobionych, a tylko Grzybek wchodzi na końcówki. To miały być wzmocnienia czy ludzie na ławkę?

processing comment
12.02.2023 18:42
@[UserID=252]Olo77[/user] masz rację z wieloma sprawami. Uważam, że ta drużynę zaczęto rozmonotowywac za czasów Jankowskiego, wtedy straciliśmy wartościowych piłkarzy, których zastąpiono "towarem" od zaprzyjaźnionego menedżera piłkarskiego i okrzyknięto propagandowe hasło "gramy mlodymi" co okazało się totalna porażką i skutkowało zmianami w zarządzie, pionie sportowym itd. Teraz ktoś ma politykę "sprowadzamy tych którzy byli w Zaglebiu" i międzyczasie zapomnial nawet o tym sprowadzając dwa Gruzy i Dienga oraz doświadczonych z innych lig których już nie ma.. Mamy od tego czasu 4 trenera i nadal nie mamy materiału aby zbudować coś trwałego i ponownie celem jest utrzymać się... ruchy sprzed 2-3 lat odbijają się do dzisiaj a zarządzający klubem nadal nie mają chyba pomysłu w którą stronę pójść....

processing comment
12.02.2023 18:26
@[UserID=252]Olo77[/user] 

Dokladnia tk.

Zejer i Szewczyk nawet teraz by pokazali jak nalezy grac w pilke.

Zero liderow w tej druzynie.Same czlapaki co nie potrafia wziasc odpowiedzialnsci za druzyne.

Ale tego nie zrozumia ludzie co zwykli sie bujac w zyciu...

processing comment
12.02.2023 18:24
@[UserID=221]amateo[/user] wg Ciebie to jest wszystko super i nie ma znaczenia jak skrzydłowy przez 60min nie wykona nawet próby dryblingu i traci co drugą piłkę? Mhm, no fajnie. Skoro nasze lewe skrzydło nie istniało w zasadzie przez większość meczu, to jak mieliśmy stwarzać zagrożenie? Pisałeś, że Chodynie się nie chce, to pokazałem Ci czarno na białym na przykładzie dzisiejszego meczu, że jest jednym z niewielu, któremu się chciało (albo potrafił). Całe Zagłębie zagrało dziś słabo, ale z takimi ananasami jak wspomniany Żiviec, Makowski i Adamski, którzy przegrywają pojedynki, tracą piłki i zwalniają grę to my nic nie osiągniemy.

processing comment
12.02.2023 18:19
Zagłębie można troche porównać do bogatego co chciał sobie ładny ogród kwiatowy zrobić za domem, niby ma pieniądze, niby kupuje roślinki o niby klasowej jakości, ale zapomina o jednym, ,zeby ogród utrzymać przedwe szytkim trzeba na tym się znać po drugie trzeba chwasty wyrywać i usówać, inaczej przez lata ogród się tak zachwaści, ze chwasty zniszczą to co było dobre , a usunąć to wszystko i zacząć od nowa będzie bardzo kosztowne. Teraz troche o piłce. To że trafi się słaby mecz to było wiadomo, było kwestią czasu tylko kiedy szkoda że się trafil w meczu o 6 punktów. Teraz fakty przyjeżdza do nas zespół walczący o utrzrymanie, zespół który jest za naszymi plecami, a w pierwszej połowie wyglądamy jak by ten Piast conajmniej przyjechał z Niemiec a my się przyglądamy jak oni grają. Zgadzam się z opinią że drużyna nie ma lidera, kapitan nie pomaga, nie kieruje tym zespołem. A teraz trochę o tym co mamy, gramy 4 obrońców i tu zaczyna się problem, nasi obrońcy ,nie potrfią nic innego zaoferować jak tylko zwalnianie akcji,podania w poprzek boiska, lub do tyłu, każdy presing kończy się lagą do przodu, lub stratą piłki, zero wygranych pojedynków 1 na 1 ,mobilność i poruszanie sie ze strefy w strefie na poziomie A klasy, 4 obrońców plus bramkarz to już daje 5 zawodników wyłączonych z gry ofensywnej. Druga linia można powiedzieć że trochę bardziej atrakcyjna bo do podań w poprzek boiska i w tył dodają jakieś dziwne kopanie piłki w górę, druga linia kompletnie nie kreatywna, pozostawiona sama sobie, mobilność ,ustawianie się do podań tyłem do bramki przeciwnika, co spowalnia akcje, przyjmowanie piłki na stojąco w pozycji stoję ,patrzę może do mnie dojdzie, do tego wybierane są najprostrze podania do najbliżeszego kolegi i przyglądanie się jak się chłop męczy sprawia, że dodajemy następnych 5 zawodników, do woreczka kibiców z boiska, łącznie 10 nie aktywnych zwodników szarpiących pojedyńczymi próbami. Teraz 1 napastnik, który chyba już sam nie wie co robić, bo chyba jest wszędzie tylko nie tam gdzie powinien jak jakimś cudem uda nam się piłkę przenieśc w pole karne. Piłka nożna polega na geometri, piłkarz który dostaje piłkę juz powinien wiedzieć co chce z nja zrobić, ale tu zaczyna się problem, bo to by móc wiedzieć co chce zrobić to reszta drużyny musi grać bez piłki. Zawsze powtarzam moim chłopakom że nie gra w piłkę ten co ma piłke ale ci co własnie jej nie mają. Bo ktoś kto ma opcje jej podania może wybierać rózne warianty rozegrania. My za dużo biegamy bez sensu tracąc siły ,kiedy odzyskamy piłkę nie wiem dlaczego, zamiast wykorzystywać okazje do tego że przeciwnik jest nie zorganizowany w obronie my zwalniamy akcję. Formacje nie są siebie blisko,nie kreujemy, opcji dla kolegi co ma piłkę, przyjmujemy piłkę na stojąco, nie w kierunku bramki przeciwnika, piłkarze bez piłki stoją i sie przyglądają, tak się nie da grać. Mobilnie, mentalnie, technicznie ta drużyna jest poprostu słaba,sorki ale braku techniki użytkowej nie da się nadrobić w wieku 30 lat ,przez co zawodnicy grają asekuracyjnie, prosto,bez pomysłu, na alibi. Na dzień dzisiejszy nawyki i braki wyszkolenia nawet nie nadrabiamy mobilnością i zaangażowaniem, 10 minut do końca 2:0 dla przeciwnika a nasi obrońcy kopią sobie piłki w poprzek ja do ciebie ty do mnie. Często można widzieć filmiki z treningów i tam własnie tak grają, wolno, prosto, bez pomysłow, z duża ilością strat na stojąco potem tak własnie gramy w meczu. Jak trenujesz tak potem grasz. Na dzień dzisiejszy ta drużyna nie ma poziomu nawet ekstraklasy, nawet jak się utrzymają każda formacja potrzebuje zmian, jakości. W tamtym sezonie jakoś się utzrymaliśmy i nic nie zrobiona poza zmianą trenera by wzmocnić tą drużynę jakościowo. Placimy ludzią którym brakuje podstaw i takich zatrudniamy ,a potem ludzie którzy rządzą w klubie mówią coś o piekiełku w Lubinie. Co najgorsze na dzień dzisiajszy nie mamy nawet szkieletu drużyny w okół której można coś budować. Pewnie tacy zawodnicy jak Zejer, Szewczyk, Iwański, Micański majac po 60 lat nie ustępowali by za bardzo tym co grają teraz.

processing comment
12.02.2023 18:09
No i co z tego? 

Sedziowie dali jakies punkty za wrazenia artystyczne?

processing comment
12.02.2023 17:59
@[UserID=221]amateo[/user] to zerknij na statystyki tego meczu. Chodyna 67 kontaktów z piłką, 28 celnych podań (78%), 6/10 wygranych pojedynków, 2/3 dryblingi udane. Dla porówniania Żivec 19 kontaktów z piłką, 6 celnych podań (55% przez 62 min!!!), 0 dryblingów. Proszę nie pisz, że to ten sam poziom, bo widać kto brał na siebie grę, a kto po prostu był na boisku.

processing comment
12.02.2023 17:43
Lider ciagnie gre.

Jak idzie i jak nie idzie.

Lider swą charyzmą nadaje ton wydarzeniom na boisku.



*

Czy Chodyna mial jakis wplyw na gre druzyny dzis?

processing comment
12.02.2023 17:34
@[UserID=221]amateo[/user] podaj proszę swoją definicję lidera, bo mam wrażenie, że piszesz o czymś innym niż ja. Grać dobrze, a być liderem drużyny to dwie różne rzeczy, chociaż często ze sobą związane.

processing comment
12.02.2023 17:22
@[UserID=244]ImprezowyKotek[/user] 

Bzdura. Lider to lider. Jak idzie i jak nie idzie. Chodyna siadl na laurach. Stan konta sie zgadza to mu sie nie chce. 

ZL nie ma liderow. Od dawna. 

Czasami tylko komus wyjdzie mecz.

processing comment
12.02.2023 17:10
@[UserID=221]amateo[/user] odnosisz się do Chodyny? On mimo wszystko się potrafi wyróżnić czymś pozytywnym w meczu, wejść drybling, zagrać z pierwszej piłki. Poza tym jest zaangażowany w obronie. Sam nam meczu nie wygra, ale jeśli chodzi o poziom gry to między nim a Boharem jest przepaść. ]

------------------------------------

Łakomy gra nie równo, ale znów, on przynajmniej potrafi się czymś pozytywnym wyróżnić i chociaż widać, że mu się chce. Ma obok siebie Makowskiego, co nie potrafi piłki opanować i w pierwszej połowie to wybijał na oślep, oraz Starzyńskiego, co to już nie tylko człapie, ale nawet podać celnie nie potrafił dziś. Serio, ciężko się wykazać w takim otoczeniu.

-----------------------------------

Jak dla mnie to Makowski, Starzyński i Adamski ławka w następnym meczu. Nie wiem kto ma zagrać na pozycji nr 6, bo Poletanović mnie nie przekonał jak do tej pory, ale może trzeba zaryzykować i cofnąć Łakomego do rozrzucania piłek, z przodu postawić na ofensywną dwójkę czyli Kurminowski i Pieńko.

processing comment
12.02.2023 17:01
guest profile picture
Przez 20 minut nie potrafimy wyjść ze swojej połowy u siebie Piastem. To z kim mamy wygrać??? Mecz i 6 punktów a jeżdżenia na dupie nie widziałem. Co tu pisać .... Żenada kolejny sezon żenada!!!

processing comment
12.02.2023 16:51
guest profile picture
Brak lidera -to główna bolączka tej drużyny.
Starzyński to nie tam sam piłkarz, co trzy lata temu.
Jego człapanie po boisku powoduje, że praktycznie co mecz gramy w 10-tkę.
Ten facet się wypalił - wychodzi mu jedno spotkanie na 10.
Tą jego statystyką punktów nie nazbieramy.
Z pozostałych zawodników też nic nie uzbieramy.
Mamy liczbowo zawodników na dwie drużyny....papierowo żadnej na ekstraklasę.
Tym którym się chce, to po prostu giną w gąszczu mizerności pozostałych.

Zmiana trenera nic nie da.
Był zryw jednego meczu, w którym to Śląsk nas nie docenił jak i nie wrócił z przerwy zimowej.
Jak widać Oni się otrzepali ( wygrana w Szczecinie i Koroną) a my wróciliśmy na swoje tory.

processing comment
12.02.2023 16:49
Sorry  Panowie. Od jakiegos czasu patrze uwaznie na jgo gre i za uja wafla nie wiem dlaczego uwazacie go za jakiegos lidera ZL. Naprawde on gra slabo, tylko bramka go ratuje. Nie widac wgole blysku w jego grze. Niczym nie rozni sie od ociezalego Bohara. serio. Czas zdjac rozowe okulary.

Podobnoe z Lakomym. Zaden z jego lider. Jak idzie to ijemu idzie w miare. Jak ujnie to gra piach.

*

ZL nie ma liderow. 

processing comment
12.02.2023 15:35
@[UserID=358]Ed[/user] Aż miło poczytać!!! 100% trafione, to samo widziałem dziś!!!

processing comment
12.02.2023 15:35
Mnie martwi to, że 3 mecz z rzędu, a Zagłębie kolejny raz pojawia się na boisku może w 15-20min od pierwszego gwizdka. Ze Śląskiem mieliśmy to szczęście, że udało się strzelić pierwszą bramkę. Jednak Legia i dziś Piast zagrały mądrzej. Myślałem, że po derbach drużyna zyska ten pozytywny "mental", ale dziś Piast wyszedł walczyć o utrzymanie, a my żeby dostać od nich lanie.

processing comment
12.02.2023 15:32
Kilka luźnych uwag i idę na tygodniowy detoks:

1. Klasowy bramkarz nie wpuściliby drugiej bramki z Legią i pierwszej z Piastem. Pora wpuścić Greka. Gorzej raczej nie będzie.

2. Jeśli wybrałeś grę od bramki, przeciwnik zakłada pressing a ty sobie z nim nie radzisz to…zmieniasz taktykę. Nawet laga bramkarza na połowę przeciwnika jest lepsza niż oddanie piłki 40 metrów od bramki.

3. Makowski to nie jest poziom ekstraklasowy. Nie pokazuje się obrońcom w pressingu, panikuje, nie dojeżdża technicznie, ma problem z pchnięciem akcji do przodu. Młody Kłudka wyglada przy nim jak profesor. To nie jest jego wina że gra tak jak gra. Problemem jest to że jest naszą najmocniejsza szóstką. Naprawdę jest aż tak źle?

4. Wzmocnienie lewej obrony to podstawa. W obu meczach szedł tędy atak za atakiem.

5. Póki Filip dawał coś w ataku to człowiek przymykał oczy na resztę. Dzisiaj wyglada na kompletnie zagubionego. Jak nie dojeżdża dziesiątka to trudno oczekiwać sukcesów w naszym systemie.   

processing comment
12.02.2023 15:31
@[UserID=221]amateo[/user] I jeszcze jedno wyjaśnienie, na podstawie tego co widziałem przez cały mecz, Chodyna i Łakomy grali chyba dziś na przynajmniej 3 pozycjach,a za ten chaos taktyczny to raczej nie oni powinni odpowiadać, tak jak pisałem to co odwalili Makowski, Kopacz, Bartolewski i Starzyński (kolejność przypadkowa) przy bramkach to sabotaż

Gołym okiem widać że mamy za słabą obronę na granie czwórką z tyłu a nasi boczni są lepsi do przodu

Jeśli Świeży czegoś nie wymyśli i to szybko to słobo to widzę, i jeszcze jedno po 3 meczach środek pola jest w 2/3 do wymiany

Na koniec wole Bohara bez formy bo jest w stanie cos wykombinować niż Łysego Gruza, który umie tylko do tyłu do najbliższego podać

Fornailk dziś przegrał mecz ale dalej uważam że jest dobrym trenerem, czas żeby to udowodnił

processing comment
12.02.2023 15:30
guest profile picture
Po prostu nie mamy drużyny. Wynik 0:4 też byłby sprawiedliwy. Przegrywamy mecz o 6 punktów, a trener mówi, że jeszcze wiele meczów. Sorry, z kim Pan chcesz wygrywać, z Rakowem, Lechem? Tam nawet remis będzie olbrzymim sukcesem, ale da nam to tylko 1 punkt. Więc liczą się zwycięstwa z partaczami jak my.

processing comment
12.02.2023 15:26
Ludzie się zmieniają a te same nawyki zostają... Polityka kadrowa też jest dziwna, chodzi mi głównie o Kruka który mógłby grać napewno nie gorzej niż Kopacz. O co chodzi z Bieszczadem, czy już gra taka padake, że jest nr 3 przy tym samym trenerze bramkarzy. Hinokio nikt naprawdę nie zweryfikował... Utrzymujemy dwóch Gruzinow, Dienga, Dolezala, Kobusinskiego, którzy są poza kadra. Starzyński jest cieniem samego siebie od 2 lat... Kurminowski na ławce potrafi dać  więcej niż dzisiaj grajacy Adamski. Przypomina mi się oststni spadek, wtedy też mieliśmy liczna kadrę i zero logiki w działaniu.

processing comment
12.02.2023 15:19
@[UserID=221]amateo[/user] Odpowiedź na Twoje pytanie jest banalnie prosta! Wygrałeś kiedyś mecz grając we dwóch, no max. czterech na jedenastu

Łakomy próbował rozgrywać ale nie miał z kim - sam pisałeś o Starzyńskim i Makowskim, Adamski przegrał dziś wszystkie piłki, Piast wyjął dziś bezwzględnie wszystkie nasze atuty (obciął skrzydła) a przy parodii obronnej strzelił dwie i bronił w 9

Ten mecz na konto Fornalika - ktoś napisał słusznie, co Makowski robił do 80 minuty na boisku, a co Starzyński - byli do zmiany po 30 minutach razem z Adamskim, dlaczego nie było na ławce Maty i Swierczoka - mają atuty ofensywne, które może by coś wniosły a tak dostaliśmy w cymbał bez reakcji trenera

Jeśli z Lechem znowu wyjdzie Makowski i Adamski w podstawie - dam sobie spokój z chodzeniem na stadion, szkoda czasu a chodziłem nawet za czasów beznadziei nielota i stokiego

processing comment
12.02.2023 15:08
A teraz pytanie za 1000pkt:

Skoro Lakomy i Chodyna to tacy super grajki to czemu do uja wafla nawet nie pierdneli w tym meczu?

processing comment
12.02.2023 15:00
Tu nawet Guardiola nie pomoze bo po prostu Ci pilkarze ktorzy tu graja nie maja odpowiednich umiejetnosci. Ponad 600 podan ale wiekszosc w zolwim tempie i do tylu . Gralismy tak jak chcial Piast . Jestesmy totalnym dnem caly ten klub i mi jako kibicowi Zaglebia jest po prostu wstyd za te drużynę. Mysle ze juz nie wydostaniemy sie ze syrefy spadkowej . Gratulacje dla zespolu Piasta bo byl dzis po prostu o klase lepszy i zasluzenie wygral.

processing comment
12.02.2023 14:48
guest profile picture
I taką grą mają zachęcić kibiców do marźnięcia na stadionie? Sorry, ale dziękuję. Niech zaproszą swoje rodziny nasi zawodowcy.

processing comment
12.02.2023 14:46
Sporo remisow w tej kolejce.

Wydawaloby sie ze to idealny scenariusz dla ZL.

A tu jeb .ujem w czolo...

*

Gdyby wlodarze czytali wpisy tutaj o by wiedzieli ze nie potrzeba na fafnastego napastnika ani kolejnego obroncy. Nam trzeba kreatywnych pomocnikow.

*

Dzisiejszy mecz pokazal Ze Starzynski jest papierowym tygrysem - wejsc w niego ostro i odechciewa mu sie grac. Lakomy to 65% atak i tylko 35% obrona. Makowski to uj tylko wie czemu jest pilkarzem, rownie dobrze moglby podawc bidony w NBA - te same kwalifikacje.

Byl Hinokio co zapierdalal i polka mu nie przeszkadzala to go pozegnali...

Panie Ciuksa, ogarnij sie Pan.

processing comment
Pokaż więcej
Wystąpił błąd